|
Jak motywować uczniów do systematycznego czytania
|
Od 01.01.2015 odwiedzono tę wizytówkę 4188 razy.
Chcesz zwiększyć zainteresowanie Twoją jednostką?
Zaprezentuj w naszym informatorze swoją jednostkę ->>>
|
|
* szkolnictwo.pl - najpopularniejszy informator edukacyjny - 1,5 mln użytkowników miesięcznie
Platforma Edukacyjna - gotowe opracowania lekcji oraz testów.
Wielu uczniów posiada w domu okazały zbiór książek, w szkołach często jest dobrze wyposażona biblioteka. Jednak uczniowie nie mają motywacji do czytania książek. Zaproponowałam uczniom klasy drugiej kalendarz systematycznego czytelnika. Realizowałam program BAJKOWA BIBLIOTEKA, a także prowadziłam zeszyty lektur.
Tekst główny.
Na pewno nauczyciele i rodzice zastanawiają się, jak zmotywować swoje pociechy do systematycznego czytania. Wielu uczniów posiada w domu bogaty księgozbiór, a w szkołach często jest dobrze wyposażona biblioteka. Jednak motywacja do czytania przychodzi dzieciom z trudnością. Postanowiłam poczynić starania, by fakt ten zmienić. Zaproponowałam moim uczniom w pierwszym półroczu klasy drugiej „kalendarz systematycznego czytelnika”, który był uzupełniany przez nich przez okres dwóch tygodni. Po jego uzupełnieniu uczniowie przynieśli kalendarze do szkoły z podpisem rodziców. Powtórzyłam powyższe działanie w drugim półroczu klasy drugiej. Kalendarz ten można modyfikować według potrzeb.
Kalendarz systematycznego czytelnika.
|
I tydzień
|
II tydzień
|
|
Pn.
|
Wt.
|
Śr.
|
Czw.
|
Pt.
|
So.
|
Nd.
|
Pn.
|
Wt.
|
Śr.
|
Czw.
|
Pt.
|
So.
|
Nd.
|
CZAS
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Lektura
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Gazeta
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Inne
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Głośno
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Cicho
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Podpis rodzica:
………………………………
Ponadto realizowałam z moimi uczniami elementy programu pt. „Bajkowa biblioteka”, którego autorką jest koleżanka bibliotekarka. Uczniowie uczestniczyli w cyklu zajęć, podczas których poznawały wiersze znanych poetów: J. Tuwima, J. Brzechwy i A. Fredry. Zaproponowałm uczniom prowadzenie zeszytów lektur, które systematycznie uzupełniali. Pod koniec roku szkolnego zorganizowaliśmy autorską wystawę zeszytów w bibliotece szkolnej. W ramach ścieżki czytelniczej uczniowie mieli możliwość dzielenia się wiedzą i spostrzeżeniami z przeczytanej książki. Była to niewątpliwie zachęta dla koleżanek i kolegów do ich przeczytania. Najciekawsze prezentacje zostały nagrodzone dyplomem.O wszystkich działaniach informowałam rodziców uczniów i uzyskałam akceptację.W wyniku powyższych działań stwierdziłam, że poprawiła się technika czytania, wzrosło czytelnictwo książek. Niektórzy uczniowie zostali czytelnikiem miesiąca. Ponadto wzrosła jakość czytania ze zrozumieniem oraz tempo czytania głośnego i cichego. Opracowała: Iwona Marczyk |
Umieść poniższy link na swojej stronie aby wzmocnić promocję tej jednostki oraz jej pozycjonowanie w wyszukiwarkach internetowych:
X
Zarejestruj się lub zaloguj,
aby mieć pełny dostęp do serwisu edukacyjnego.
www.szkolnictwo.pl
e-mail: zmiany@szkolnictwo.pl - największy w Polsce katalog szkół - ponad 1 mln użytkowników miesięcznie
Nauczycielu! Bezpłatne, interaktywne lekcje i testy oraz prezentacje w PowerPoint`cie --> www.szkolnictwo.pl (w zakładce "Nauka").
|
|
|